18 Şubat 2023 Cumartesi
Oval form oluşturma ve sürükleme
İNDİR
PROJE KODLARI :
using System; using System.Collections.Generic; using System.ComponentModel; using System.Data; using System.Drawing; using System.Linq; using System.Runtime.InteropServices; using System.Text; using System.Threading.Tasks; using System.Windows.Forms; namespace WindowsFormsApp1 { public partial class Form1 : Form { private bool surukle = false; private Point FrmCursorYeri; private Point FrmYeri; [DllImport("Gdi32.dll", EntryPoint = "CreateRoundRectRgn")] private static extern IntPtr CreateRoundRectRgn ( int nLeftRect, // sol üst köşenin x koordinatı int nTopRect, // sol üst köşenin y koordinatı int nRightRect, // sağ alt köşenin x koordinatı int nBottomRect, // sağ alt köşenin y koordinatı int nWidthEllipse, // elips yüksekliği int nHeightEllipse //elips genişliği ); public Form1() { InitializeComponent(); Region = System.Drawing.Region.FromHrgn(CreateRoundRectRgn(0, 0, Width, Height, 360, 360)); // Alan Tam yuvarlak olması için 360,360 Olmalı sadece köşeler oval olsun istenirse 40,40 ile başlanabilir } private void Form1_MouseDown(object sender, MouseEventArgs e) { surukle = true; FrmCursorYeri = Cursor.Position; FrmYeri = this.Location; } private void Form1_MouseMove(object sender, MouseEventArgs e) { if (surukle) { Point dif = Point.Subtract(Cursor.Position, new Size(FrmCursorYeri)); this.Location = Point.Add(FrmYeri, new Size(dif)); } } private void Form1_MouseUp(object sender, MouseEventArgs e) { surukle = false; } private void Form1_DoubleClick(object sender, EventArgs e) { this.Close(); } private void btn1_MouseDown(object sender, MouseEventArgs e) { surukle = true; FrmCursorYeri = Cursor.Position; FrmYeri = this.Location; } private void btn1_MouseMove(object sender, MouseEventArgs e) { if (surukle) { Point dif = Point.Subtract(Cursor.Position, new Size(FrmCursorYeri)); this.Location = Point.Add(FrmYeri, new Size(dif)); } } private void btn1_MouseUp(object sender, MouseEventArgs e) { surukle = false; } private void Form1_KeyUp(object sender, KeyEventArgs e) { if (e.KeyCode == Keys.Escape) Application.Exit(); } } }
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Sonraki Kayıt
Önceki Kayıt
Ana Sayfa
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder